Retur
Definition
Med retur förstås att en vara som köpts återlämnas inom en bestämd period, d.v.s. ångerfristen, och att betalningen går tillbaka till köparen.
Vad kan returneras
Det som kan returneras är lagervaror. För att en retur skall godkännas krävs att den återlämnas i oförändrat skick. Har varan använts, skadats, ändrats eller liknande klassas det som en icke godkänd retur och varan kommer i så fall att levereras åter till kunden på dennes bekostnad.
Vad kan inte returneras
Vara som har specialtillverkats enligt kundens anvisningar eller som på annat sätt fått en personligt anpassad prägel via exempelvis tryck eller brodyr.
När skall en retur ske
En retur skall ske senast 7 kalenderdagar från att beställningen har mottagits. Denna period motsvarar ångerfristen.
Återbetalning
Vid en godkänd retur har kunden rätt till återbetalning. Återbetalningen sker genom en kreditfaktura.
Frakt
Om leverantören är orsak till returen, skickar leverantören en returetikett och står för returfrakten. Exempel: Felleverans
Om kunden är orsaker till returen, står kunden för returfrakten. Exempel felbeställning
Hur gör man?
Mejla vgr@roupez.se och meddela att du vill returnera vara. Ange ordernummer, artikelnummer och orsak. Invänta svar innan du går vidare enligt instruktion från oss.